YouTube testuje nową funkcję, polegającą na automatycznym wykrywaniu produktów w filmach i wyświetlaniu ich listy pod wideo – podaje bbc.com. Jak czytamy, narzędzie obecnie sprawdzane jest w Stanach Zjednoczonych.
Platforma wideo sprawdza obecnie narzędzie, które wykrywa w materiałach wideo produkty, a następnie wyświetla listę powiązanych przedmiotów pod filmem. Serwis umożliwi także ich zakup. Czytamy, że nowa funkcja będzie również polecać filmy innych twórców na platformie, w których prezentowane są te produkty.
Jak dalej czytamy, pierwsze testy tego rozwiązania prowadzone były w zeszłym roku, a obecnie próbie poddawana jest większa liczba filmów.
Źródło pisze także, że zdaniem ekspertów takie rozwiązanie może wprowadzić „ogromną zmianę” w branży reklamowej. Czytamy m.in., że ułatwiłoby to komercjalizowanie filmów i byłoby szansą dla małych firm, które mogłyby ułatwić sprzedaż swoich produktów. (mb)