Facebook testuje nowe ikony, umożliwiające ocenianie komentarzy w grupach. Za ich pomocą możliwe jest wskazywanie, dlaczego zdaniem użytkowników dany komentarz jest wartościowy – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, portal aktualizuje i rozszerza wcześniejsze próby wprowadzenia głosów ze strzałkami w górę i dół (głosów pozytywnych i negatywnych) – pisze źródło, powołując się na doniesienia specjalisty ds. mediów społecznościowych Johannesa Van Zijla i eksperta Matta Navarry.
Źródło: twitter.com/MattNavarra
Źródło: twitter.com/MattNavarra
Dowiadujemy się, że Facebook teraz sprawdza dodatkowe ikony, którymi można będzie wyrażać swoją opinię na temat konkretnego komentarza i udostępnić ją autorowi. Czytamy, że aktualizacja może w ten sposób zachęcać do większej aktywności danego użytkownika i tłumaczyć mu, dlaczego inni doceniają jego zdanie – m.in. „odznaką” trafności (ikona celu lub żarówki).
Źródło: twitter.com/MattNavarra
Źródło zauważa, że test serwisu przypomina funkcję reakcji dostępną na LinkedInie – socialmediatoday.com tłumaczy, że ikony przy wpisach w tym portalu „są oparte na bardziej profesjonalnych odpowiedziach na wypowiedzi, w przeciwieństwie do obecnie emocjonalnego podejścia Facebooka”.
Źródło: socialmediatoday.com
Dowiadujemy się też, że testy nowych głosów na komentarze mogą być dobrym dostosowaniem do Workplace, chociaż głosy „w górę i dół” (mimo że „pozwalające na dość szeroką interpretację”) są już tam dostępne. Socialmediatoday.com przekazuje dalej, że Facebook nie przedstawił jeszcze żadnych informacji dotyczących najnowszego testu.
Źródło: socialmediatoday.com
(kd)