Clubhouse chce udostępnić aplikację dla użytkowników smartfonów z Androidem z całego świata do końca tygodnia – informuje socialmediatoday.com. Niedawno serwis zapowiedział rozszerzenie dostępu dla użytkowników Androida ze Stanów Zjednoczonych, a teraz podaje terminy globalnego uruchomienia. Do tej pory serwis był dostępny wyłącznie dla osób korzystających z systemu iOS.
Clubhouse podał w tweecie z 16 maja 2021 roku, że aplikacja ma być w pełni dostępna do końca trwającego tygodnia. W pierwszej kolejności – we wtorek – dostęp mają zyskać Japonia, Brazylia i Rosja. W piątek przed południem dostęp do aplikacji ma zostać rozszerzony o użytkowników z Nigerii i Indii, a pozostałe kraje w ciągu tygodnia, do piątkowego popołudnia.
Źródło: twitter.com/Clubhouse
Jak czytamy dalej, aplikacja wciąż będzie dostępna tylko dla zaproszonych użytkowników. Oznacza to, że choć miliony osób teoretycznie będą mogły zyskać dostęp do platformy, tylko zaproszeni z niej faktycznie skorzystają.
Źródło pisze, że podejście aplikacji Clubhouse, by być „tylko na zaproszenie”, było zarówno jej „największą siłą”, jak i „największą słabością” – dlatego że napędzało poziom ekskluzywności i zwiększało zainteresowanie aplikacją, ale stało się to również kłopotliwe, gdy inne serwisy zaczęły rozwijać konkurencyjne narzędzia.
Zobacz też: Branża, media, inwestorzy, milionerzy i… Ashton Kutcher! Dlaczego warto rozważyć Clubhouse w strategii PR?
W związku z rosnącą popularnością Clubhouse’a Twitter przyspieszył rozwój własnego narzędzia Spaces, również służącego do tworzenia pokojów do rozmów audio na żywo. Spaces, jak czytamy, są dostępne dla wszystkich użytkowników Twittera z co najmniej 600 obserwatorami, co sprawia, dostęp do rozmów jest łatwiejszy i nie wymaga korzystania z kolejnej aplikacji – pisze dalej źródło.
Czytaj więcej: Twitter udostępnia pokoje do rozmów audio wszystkim użytkownikom
Również Facebook rozpoczął pierwszy etap testów na żywo dla swoich społecznościowych opcji audio podobnych do rozmów w Clubhouse. Mimo że Clubhouse stawia na dotarcie do większej grupy użytkowników, trudno ocenić, jakie realne korzyści przyniesie to aplikacji – twierdzi Andrew Hutchinson, autor tekstu. Jego zdaniem aplikacja powinna przyspieszyć rozwój, jeśli chce nadążyć za konkurencją.
Zobacz także: Facebook pracuje nad nowymi funkcjami audio
(mb)