Instagram wprowadza zmianę przydatną dla marketerów działających w serwisie. Platforma ogłosiła, że podwaja okres śledzenia danych w statystykach – podaje socialmediatoday.com.
Jak czytamy, użytkownicy będą widzieć swoje instagramowe wyniki z 60 dni. Do tej pory dane obejmowały miesiąc.
Instagram dodaje w zakładce ze statystykami kalendarz, który pozwoli wybrać zakres dat, którego mają dotyczyć wyniki – podaje źródło. Dalej czytamy, że obecnie dostępne opcje ustawionego zakresu czasowego będą wciąż dostępne u góry ekranu, więc wciąż możliwe będzie wyświetlanie wyników na podstawie wskazanych przedziałów czasowych. Właściciele kont zyskają jednak możliwość ustawienia niestandardowego okresu, co do tej pory nie było możliwe. Jak podał Vishal Shah, VP of Product w Instagramie, ramy czasowe zostaną podwojone i wyniosą początkowo 60 dni, później serwis planuje rozszerzyć ten czas do 90 dni.
Źródło: twitter.com/vishalshahis
Źródło zauważa, że dla marketerów pomocne byłoby także zwiększenie liczby dni, z których dostępne są dane, w Creator Studio. Obecnie ta zakładka zapewnia dostęp do statystyk na Instagramie również z maksymalnie 30 dni. Jak czytamy, jeśli ten czas zostanie wydłużony do 90 dni, usprawni to na zarządzanie wydajnością profili na Facebooku i Instagramie z jednego miejsca. (mb)