Instagram dodał nową zakładkę audio, która pozwoli na wyszukiwanie treści na podstawie użytego dźwięku. Funkcja ta jest szczególnie ważna w przypadku formatu Reels – opisuje socialmediatoday.com.
Jak czytamy, w nowej zakładce wyszukiwania za pomocą dźwięku pojawiły się utwory dostępne do użycia w aplikacji. Kliknięcie w wybraną piosenkę spowoduje rozwinięcie materiałów Reels, które powstały z użyciem danego utworu muzycznego. Można będzie także zapisać dźwięk do własnego użytku. Rozwiązanie bardzo przypomina opcje dostępne do tej pory na TikToku – wskazuje źródło.
Czytamy, że funkcja ma pomóc w dopasowaniu Instagrama do obecnych trendów użytkowania. Prawdopodobnie dzięki temu zacznie powstawać więcej filmów Reels. Dalej czytamy, że również YouTube uruchomił podobną opcję w swoich Shorts.
Źródło zwraca uwagę, że pewne rozwiązania w mediach społecznościowych stają się do siebie coraz bardziej podobne. Rosnąca popularność TikToka, szczególnie wśród młodych użytkowników, skłania inne serwisy, takie jak Instagram czy Youtube do podejmowania konkurencyjnych działań – dodaje źródło. (ap)