Twitter rozpoczął wprowadzenie „Ticketed Spaces” – podaje techcrunch.com. Jak czytamy, niektórzy gospodarze dyskusji audio na żywo zyskają możliwość sprzedawania dostępu do audycji. Serwis chce w ten sposób umożliwić twórcom zarabianie na treściach audio.
W czerwcu 2021 roku Twitter umożliwił staranie się o dostęp do Ticketed Spaces użytkownikom, którzy mieli ukończone 18 lat, przynajmniej trzy gazy byli gospodarzami audycji na żywo oraz mieli co najmniej 1000 obserwujących. Teraz serwis ogłosił, że kontynuujee współpracę z osobami, które już korzystają z Ticketed Spaces – opisuje techcrunch.com.
Jak dalej czytamy, Twitter odmówił podania liczby osób, u których do tej pory wprowadzono tę funkcję. Nie zdradził także, kiedy użytkownicy mogą spodziewać się jej szerszego udostępnienia. Źródło podaje, że obecnie każdy, kto korzysta z Twittera na iOS może kupić bilety do Spaces oferowane przez osoby, które mają dostęp do funkcji. Dostęp do narzędzia ma być jednak niedługo rozszerzony.
Źródło podaje, że początkowo Twitter zapowiadał, że pobierze 3 proc. zarobku od twórców z Ticketed Spaces, jednak w związku z tym, że funkcja jest obecnie dostępna tylko na iOS, serwis będzie podlegał 30 proc. opłacie za zakup w aplikacji od Apple. Twórca otrzyma więc 67 proc. ze sprzedaży biletów – pisze techcrunch.com. Dalej czytamy też, że jeśli łączne zarobki twórcy na Twitterze 50 tys. dol., serwis podniesie prowizję z 3 proc. do 20 proc. Źródło zauważa także, że Spaces mogły odróżnić Twittera od konkurentów w zakresie audio na żywo. Czytamy, że Clubhouse i Instagram nie umożliwiają sprzedaży biletów. (mb)