Facebook wprowadza nowe rozwiązania dla właścicieli stron, które ułatwią im nawiązywanie kontaktu z klientami i codzienne zarządzanie – podaje techcrunch.com. Jak wskazuje źródło, powodem zmian jest zagrożenie dla targetowania reklam, związane z polityką firmy Apple, która pozwala teraz użytkownikom mobilnym zrezygnować ze śledzenia w ich aplikacjach na system iOS.
Czytamy, że rynek wkracza w nową erę, skoncentrowaną bardziej na prywatności użytkowników, gdzie personalizacja i targetowanie będą bardziej dobrowolne. Wymaga to od Facebooka zmian, ponieważ zmniejsza się możliwość śledzenia konsumentów.
Facebook wprowadza funkcje, które mają pozwolić firmom dotrzeć z przekazem do odpowiednich odbiorców. Jak czytamy, portal na początku tego roku zaczął testować sposób, w jaki klienci mogą odkrywać firmy pod postami w aktualnościach, dotyczącymi interesujących ich tematów – takich jak uroda, fitness i odzież, a także przeglądać treści zamieszczone przez inne biznesy z danej kategorii. Dowiadujemy się, że to rozwiązanie pozwala ludziom trafić na nowe firmy, które mogą im się spodobać, a Facebookowi umożliwia stworzenie własnego zestawu danych użytkowników, którzy lubią określone rodzaje treści. Z czasem serwis może przekształcić tę funkcję w formę reklamy, w której firmy będą mogły płacić za wyższą pozycję – pisze techcrunch.com. Na razie serwis rozszerzy to rozwiązanie na większą liczbę użytkowników w Stanach Zjednoczonych i uruchomi je w Australii, Kanadzie, Irlandii, Malezji, Nowej Zelandii, Filipinach, Singapurze, RPA i Wielkiej Brytanii – podaje dalej źródło.
Facebook zamierza również ułatwić firmom czatowanie z klientami – czytamy. Właściciele stron mogą już kupować reklamy zachęcające odbiorców do wysyłania wiadomości na różnych platformach Facebooka: w Messengerze, Instagram Direct lub na WhatsAppie. Okazuje się, że teraz możliwe będzie wybranie wszystkich platform do przesyłania wiadomości, a Facebook domyślnie wybierze aplikację czatu wyświetlaną w reklamie na podstawie tego, gdzie rozmowa jest najbardziej prawdopodobna.
Dalej czytamy, że w związku z tym firma powiąże też WhatsApp z Instagramem. Facebook wskazuje, że wiele firm prowadzi sprzedaż na Instagramie, lecz polega na WhatsAppie, by komunikować się z klientami i odpowiadać na ich pytania. Serwis umożliwi więc biznesom dodawanie przycisku „Kliknij, aby czatować” kierujący do WhatsAppa w profilach na Instagramie.
Czytamy także, że firmy będą mogły tworzyć reklamy, które wyślą do użytkowników na WhatsAppie bezpośrednio z aplikacji Instagram. Ponadto Facebook ogłosił wprowadzenie możliwości wyszukiwania sklepów i usług na WhatsAppie.
Kolejne zmiany wprowadzane przez serwis dotyczą Facebook Business Suite. Czytamy, że firmy będą mogły zarządzać e-mailami przez Inbox i wysyłać e-maile remarketingowe, a także używać nowego menedżera plików do tworzenia, zarządzania i publikowania treści czy zyskać dostęp do funkcji, która pozwoli testować różne wersje posta, by sprawdzić, która z nich jest najskuteczniejsza.
Facebook zacznie także testy płatnych i organicznych narzędzi do generowania leadów na Instagramie oraz próśb o wycenę na Messengerze – pisze dalej źródło. Małe firmy mają zyskać dostęp do pakietu narzędzi do rozpoczęcia pracy z reklamami na platformie, który obejmuje kupon reklamowy oraz bezpłatny dostęp do QuickBooks lub Canva Pro przez trzy miesiące.
Serwis rozpocznie również testowanie czegoś, co nazywa „kontami służbowymi” – czytamy dalej. Jak wyjaśnia źródło, umożliwi to właścicielom firm dostęp do produktów biznesowych takich jak Business Manager bez korzystania z osobistego konta na Facebooku. Źródło pisze, że właściciele stron będą mogli zarządzać tymi kontami w imieniu pracowników i korzystać z integracji jednokrotnego logowania. Jak czytamy, ten rodzaj kont będzie testowany przez pozostałą część roku z niewielką grupą firm. Facebook przewiduje zwiększenie dostępności rozwiązania w 2022 roku – dowiadujemy się.
Jak dodaje źródło, większość ogłoszonych narzędzi jest wprowadzana już teraz albo zacznie pojawiać się wkrótce. (mb)