TikTok testuje zakładkę „W pobliżu”, która jest przeznaczona do wyświetlania użytkownikom lokalnych treści – informuje techcrunch.com.
Jak czytamy, rzecznik firmy powiedział TechCrunch, że nowa opcja jest testowana przez wybranych użytkowników w Azji Południowo-Wschodniej.
Nowa zakładka jest wyświetlana obok „Obserwowane” i „Dla Ciebie” na stronie głównej aplikacji – podaje źródło.
Funkcja ta ma dać twórcom możliwość dodawania tagów lokalizacji do swoich filmów – czytamy.
Źródło zauważa, że nowa zakładka dałaby szansę wyświetlania użytkownikom jeszcze bardziej spersonalizowanych i trafnych treści, a TikTok „nadrobiłby zaległości”, ponieważ mapy z lokalnymi firmami wprowadził już Instagram oraz Snapchat.
Czytaj więcej: Instagram ułatwi znajdowanie lokalnych firm i atrakcji
Zakładka „W pobliżu” otworzyłaby kilka nowych możliwości dla aplikacji, a także mogłaby wpłynąć na platformy takie jak TripAdvisor i Google – czytamy dalej.
Prabhakar Raghavan, który prowadzi organizację wiedzy i informacji Google, niedawno zauważył, że młodsi użytkownicy często korzystają z aplikacji takich jak Instagram i TikTok zamiast wyszukiwarki Google lub Map. Ponadto stwierdził on, że prawie 40 proc. młodych użytkowników szuka miejsc czy restauracji na TikToku lub Instagramie – przytacza źródło. (bs)
Czytaj więcej: Instagram i TikTok zastępują młodym ludziom wyszukiwarkę