8 września 2022 roku, po wiadomości o śmierci królowej Elżbiety II, właściciele mediów w Wielkiej Brytanii zmienili swoje harmonogramy i wstrzymali publikacje reklam – podaje thedrum.com.
Jak czytamy, ITV, największy komercyjny nadawca w Wielkiej Brytanii, będzie emitować bez przerw na reklamy w swoim głównym kanale telewizyjnym przynajmniej do piątku 16 września 2022 roku. Stacja cały swój program poświęca na bieżące informacyjne i specjalne programy upamiętniające życie królowej – informuje źródło.
Stacja Channel 4 potwierdziła, że reklamy zostają tymczasowo zawieszone, a Bauer Media, jedna z największych komercyjnych sieci radiowych w Wielkiej Brytanii, powiedziała, że na razie rezygnuje z regularnych programów, które były zaplanowane – czytamy. Przez pewien czas wszystkie komunikaty handlowe zostaną wstrzymane.
Również Twitter zapowiedział, że przez 48 godzin nie będzie publikował reklam w swoim serwisie w Wielkiej Brytanii, a Snapchat zdecydował się wstrzymać treści komercyjne na 24 godziny – pisze źródło.
Jak zauważa thedrum.com, The Daily Mail wstrzymał reklamy na swojej stronie internetowej, a jego relacje informacyjne są w większości zdominowane przez reakcje na odejście monarchini.
Zmiany zostały wprowadzone także wśród wydawców reklam cyfrowych. Clear Channel zawiesił wszystkie kampanie na swoich wyświetlaczach zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii, a sieć OOH JCDecaux zdecydowała się wyświetlać oficjalny portret królowej, dostarczony przez Pałac Buckingham – czytamy.
Wielu z reklamodawców w Wielkiej Brytanii zmienia także datę rozpoczęcia kampanii reklamowych, które miały rozpocząć się w tym tygodniu – podaje źródło. (bs)