Wewnętrzne badania Twittera, do których dotarł Reuters wykazały, że serwis traci wśród najbardziej aktywnych użytkowników – podaje cnbc.com.
Jak czytamy, najaktywniejsi użytkownicy stanowią mniej niż 10 proc. wszystkich członków Twittera, ale miesięcznie generują 90 proc. wszystkich tweetów i połowę globalnych przychodów.
Najaktywniejsi użytkownicy są definiowani jako ktoś, kto loguje się na Twitterze przez sześć lub siedem dni w tygodniu i tweetuje od trzech do czterech razy w tygodniu.
Badanie wykazało również zmianę zainteresowań w ciągu ostatnich dwóch lat wśród najbardziej aktywnych anglojęzycznych użytkowników Twittera, co może sprawić, że platforma stanie się mniej atrakcyjna dla reklamodawców – zauważa źródło.
Kryptowaluty i pornografia to treści, które najbardziej interesują anglojęzycznych użytkowników – stwierdzono w raporcie. Jednocześnie spada zainteresowanie wiadomościami, sportem, rozrywką, modą i show biznesem – czytamy dalej. Twitter odmówił podania precyzyjnie, ile tweetów jest generowanych w serwisie oraz jakie są dokładne przychody.
Główni reklamodawcy, w tym Dyson, PBS Kids i Forbes, zawiesili reklamy z powodu kont, które nakłaniały do pornografii dziecięcej na Twitterze – poinformował Reuters we wrześniu.
Badanie nie wykazało żadnych konkretnych wniosków na temat tego, dlaczego liczba użytkowników platformy spada – dowiadujemy się.
Rzecznik Twittera powiedział, że „serwis regularnie prowadzi badania dotyczące gamy trendów, które ewoluują w zależności od tego, co dzieje się na świecie, a ogólna liczba użytkowników nadal rośnie” – podaje źródło. (bs)