Sieć niemieckich drogerii Rossmann poinformowała, że usunie etykiety „neutralne dla klimatu” z produktów marki własnej po dochodzeniu „The Guardian” i „Die Zeit” – podaje cleanenergywire.org. Raoul Roßmann, szef sieci, powiedział, że już od jakiegoś czasu rozważano usunięcie tych etykiet z produktów.
Jak czytamy, dochodzenie wykazało, że wiele z tych etykiet było używanych bezpodstawnie i produkty wcale nie redukowały emisji CO2.
Źródło zauważa, że Rossmann miał nadzieję na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki przez reklamowanie zaangażowania w ochronę klimatu.
Drogeria poinformowała, że produkty z etykietami pozostaną w sklepach do wyczerpania zapasów – czytamy.
Rossmann wprowadził linię „neutralnych dla klimatu” produktów pod marką własną w styczniu 2021 roku i zapewniał, że tam gdzie emisja CO2 jest nieunikniona, kompensowano ją inwestycjami w międzynarodowe projekty na rzecz ochrony klimatu – informuje źródło. (bs)