5 kwietnia 2023 roku transpłciowa influencerka Dylan Mulvaney umieściła na swoim profilu na Instagramie post, w którym zaprezentowała legginsy oraz biustonosz sportowy marki Nike. Firma w związku z tą współpracą znalazła się w ogniu krytyki – podaje nypost.com.
Jak czytamy, część internautów zaczęła nawoływać do bojkotowania marki, a na TikToku powstał „trend” – „Burn Bra Challenge”, w ramach którego kobiety palą sportowe biustonosze oraz buty Nike. Tiktokerka, działająca na platformie pod pseudonimem Chatterbox.mama, powiedziała, że „firma powinna się wstydzić” – czytamy. W usuniętym już filmie zwróciła się do marki i uznała, że Nike „wybrał małego chłopca bez piersi, aby reprezentował prawdziwe kobiety” – informuje źródło.
Dodatkowo, na profilu Nike na Instagramie zaczęły pojawiać się komentarze internautów, którzy pisali, że „już więcej nie kupią nic od marki”, „wyrzucą wszystkie produkty, które posiadają” oraz „że są rozczarowani”.
Marka Nike odniosła się do komentarzy na Instagramie i przekazała m.in., że wpisy zawierające mowę nienawiści będą usuwane. Zaapelowała również o bycie życzliwym.
Źródło: instagram.com/nike
Źródło zwróciło się do influencerki Dylan Mulvaney, marki Nike oraz tiktokerki Chatterbox.mama z prośbą o komentarz w sprawie, ale do tej pory nie otrzymało odpowiedzi – czytamy dalej. (bs)