Twitter stracił prawie połowę swoich przychodów z reklam, odkąd został kupiony przez Elona Muska – podaje bbc.com, powołując się na właściciela serwisu społecznościowego. Jak przypomina źródło, Musk kupił portal za 44 mld dol. w październiku 2022 roku.
Elon Musk poinformował, że Twitter zmaga się z dużym zadłużeniem. Miliarder nie określił ram czasowych spadku przychodów z reklam o 50 proc. – czytamy.
W tweecie Musk zauważył: „Musimy osiągnąć dodatnie przepływy pieniężne, zanim będziemy mieli szansę na dodatkowe inwestycje”.
Źródło: twitter.com/elonmusk
Jak czytamy, Musk zwolnił około połowę z 7,5 tys. pracowników Twittera, starając się obniżyć koszty. Właściciel platformy zapowiedział, że po wprowadzeniu radykalnych zmian serwis jest na dobrej drodze do odnotowania 3 mld dol. przychodów w 2023 roku, w porównaniu z 5,1 mld dol. w 2021 roku.
Część reklamodawców wycofała się z działań w serwisie po wprowadzeniu zmian w zasadach moderowania treści – czytamy.
Źródło zwraca także uwagę, że w czerwcu na stanowisko dyrektora generalnego serwisu zatrudniona została Linda Yaccarino, wcześniej szefowa działu reklamy w NBCUniversal, co sugeruje, że sprzedaż reklam jest nadal priorytetem dla firmy. Według Yaccarino Twitter planuje skupić się na wideo, twórcach i partnerstwach handlowych. Uważa się, że firma prowadzi wczesne rozmowy z przedstawicielami świata polityki i rozrywki, usługami płatniczymi oraz wydawcami wiadomości i mediów – czytamy dalej. (af)