Eksperci twierdzą, że media społecznościowe stoją za zwiększonym wykorzystaniem produktów nieodpowiednich dla skóry młodych ludzi – podaje theguardian.com.
Jak czytamy, dermatolodzy wyrazili zaniepokojenie, że trend, głównie wynikający z oglądania przez dziewczynki produktów w social mediach, sprawił, że dzieci mają obsesję na punkcie starzenia się.
Dr Anjali Mahto, dermatolog w Self London, powiedziała, że coraz częściej obserwuje to zjawisko w swoich klinikach. „Większość młodych pacjentów była pod silnym wpływem mediów społecznościowych, w szczególności TikToka, i influencerów, którzy pokazują swoje rutyny, najczęściej używając luksusowych marek do pielęgnacji skóry. Mimo młodego wieku, często niezdrowo koncentrują się również na pielęgnacji przeciwzmarszczkowej” – przekazuje źródło.
Jak zwraca uwagę źródło, na TikToku pojawiają się filmy „get ready with me” influencerów, którzy pokazują swoje triki makijażowe. To wzbudza obawy, w jaki sposób takie treści mogą wpływać na młodsze grupy odbiorców.
Z kolei dr Emma Wedgeworth z Brytyjskiej Grupy Dermatologii Kosmetycznej powiedziała, że „trend kładzie zbyt duży nacisk na wizerunek w wieku kształtującym” i „młodzi ludzie nie potrzebują tak wiele w zakresie pielęgnacji skóry”. Stwierdziła również, że „siła konsumencka dzieci rośnie i stają się one bardziej narażone na różne rzeczy za pośrednictwem mediów społecznościowych”. Zdaniem Wedgeworth, niektóre platformy nie są „dobrze kontrolowane” – czytamy dalej.
Źródło zauważa jeszcze jeden problem w tym zakresie. Jedna z kobiet, Jill Cotton, powiedziała, że jej córki w wieku 12 i 9 lat przywiązują uwagę do estetycznego wyglądu swoich pokoi. „Zabawne opakowania kremów zachęcają je do pielęgnacji twarzy, a także ich prezentacja na półkach” – cytuje źródło Jill Cotton. Dodała, że „opakowania często są atrakcyjne dla dzieci, jednak ceny są dla zamożnych dorosłych”. (af)