poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTikTok testuje automatyczną identyfikację produktów w filmach

TikTok testuje automatyczną identyfikację produktów w filmach

TikTok testuje funkcję, która ma automatycznie identyfikować produkty w filmach i wyświetlać linki do ich zakupów, jeszcze przed kliknięciem w opcję „Znajdź podobne przedmioty w sklepie TikTok” – informuje theverge.com, powołując się na bloomberg.com.

Jak czytamy, obecnie influencerzy i marki, którzy chcą oznaczać produkty w swoich produkcjach, muszą być zweryfikowani przez TikToka. Nowa funkcja ma umożliwić udostępnianie linków wszystkim twórcom. Zmiana może stanowić „dużą ekspansję funkcji e-commerce” w aplikacji. Platforma ma bowiem w planach osiągnąć 17,5 mld dol. przychodów w samych Stanach Zjednoczonych w 2024 roku. 

Theverge.com podaje przykłady innych platform, które pomagają użytkownikom zidentyfikować dane przedmioty i udostępniają linki do ich zakupu. Portal powołuje się na Pinteresta i jego funkcję rekomendacji, która zachęca użytkowników do „przeglądania podobnych produktów” w niektórych postach. Wspomina także o Google Lens i nowszej opcji Circle to Search, czyli narzędziu wizualnego wyszukiwania. 

Źródło informuje, że, Business Insider zauważył test tej samej funkcji w listopadzie 2023 roku. Sam TikTok potwierdził, że wcześniej testował tę opcję na niewielkiej liczbie użytkowników w USA i Wielkiej Brytanii. „Rzecznik TikToka nie miał możliwości odpowiedzieć na prośbę The Verge o komentarz, ale potwierdził Bloombergowi, że narzędzie jest na etapie wczesnych testów” – czytamy w artykule. 

Źródło powołuje się na spostrzeżenia Bloomberga, zgodnie z którymi aplikacja „ma trochę do zrobienia w zakresie dokładności nowej funkcji”. Portal zauważa bowiem, że TikTok wykrył złoty pierścionek i sztuczne paznokcie na filmie przedstawiającym kobietę polerującą kamienie – dowiadujemy się. (an)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj