LinkedIn wprowadził aktualizację funkcji „Kto wyświetlił Twój profil” – przekazuje socialmediatoday.com, powołując się na informacje przekazane przez eksperta ds. mediów społecznościowych Matta Navarrę.
Jak czytamy, portal wprowadził zmiany w sekcji „Interesting Views”, która stanowi filtr w ramach funkcji „Kto wyświetlił Twój profil”. Opcja ta uwzględni bardziej szczegółowe uwagi na temat zainteresowania internauty danym profilem.
Źródło: threads.net/mattnavarra
Od teraz portal będzie wyróżniać również konkretne grupy osób, np. liderów w danych dziedzinach czy osoby pracujące dla firm, które obserwuje dany użytkownik – dowiadujemy się.
Co więcej, LinkedIn będzie mógł poinformować użytkownika o tym, czy osoba oznaczona jako „Influencer LinkedIn” wyświetliła jego profil.
Autor artykułu Andrew Hutchinson krytykuje zakładkę „Kto oglądał Twój profil”. Uważa, że jest ona „jedną z bardziej bezużytecznych funkcji platformy społecznościowej”, ponieważ pokazuje ona listę osób, które wyświetliły profil danego użytkownika, jednak nie były zainteresowane nawiązaniem faktycznego kontaktu.
Dziennikarz podkreśla, że „nikt tak naprawdę nie wie, do czego służy to wyświetlanie”. Uważa, że funkcja ta „bezsensownie pokazuje nieznajomych, którzy nie uznali danego użytkownika za wystarczająco interesującego”.
Hutchinson twierdzi, że LinkedIn powinien usunąć funkcję „Kto wyświetlił Twój profil”, a zamiast tego wprowadzić opcję umieszczania specjalnej flagi przy postach. Miałaby ona informować, że dany internauta chce nawiązać kontakt z autorem publikacji. Twórca mógłby wówczas wybrać, czy chce odezwać się do osoby, która zaznaczyła flagę przy jego materiale.
Redaktor przypomina również, że portal przyznaje odznaki „Top Voice” dla internautów, którzy „nie są wpływowi”, a jedynie „spędzają czas, odpowiadając na losowe pytania na LinkedInie”.
W tekście źródłowym pojawia się także informacja, że portal odchodzi od zachęcania użytkowników do promowania profili osobistych, ponieważ „większość twórców na LinkedInie, którzy stanowią rzeczywistą wartość” nie jest influencerami. Stanowią natomiast ekspertów w swojej niszy – nawet, jeśli nie uzyskali konkretnej liczny obserwujących. (an)