Muzeum Brytyjskie zostało skrytykowane za umieszczenie postu na TikToku, który promował rzymską wystawę. Zarzucono instytucji seksistowski żart – podaje independent.co.uk.
Jak czytamy, film został już usunięty. W materiale ukazano mężczyzn, którzy mówili kobietom, jak często myślą o Imperium Rzymskim. Z kolei pod wideo dodano podpis: „Dziewczyny, jeśli jesteście samotne i szukacie mężczyzny, to jest znak, aby udać się na nową wystawę »Life in the Roman Army«, i chodzić dookoła, wyglądając na zdezorientowaną”. Następnie dodano: „Przyjdź dla Rzymian, zostań dla romansu” – wyjaśnia źródło.
Posunięcie spotkało się z krytyką ze strony internautów. Źródło przytacza przykładowe komentarze. Profesor Oxford Brookes University Alexandra Wilson napisała na swoim profilu na X: „Naprawdę błędne podejście marketingowe Brytyjskiego Muzeum, które zraziło szeroką publiczność”. Inny użytkownik TikToka, o pseudonimie Vixen Science, dodał z kolei: „Zrozumiałem odniesienie, jednak nadal uważam, że post był kiepski. Ostatnią rzeczą, jakiej potrzebujemy, jest więcej stereotypów dotyczących dominacji mężczyzn w historii”.
Rzecznik muzeum wypowiedział się dla źródła: „Miał to być żart związany z trendem »Imperium Rzymskiego« i przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni”.
Trend rozpoczął się, gdy szwedzka influencerka Saskia Cort zachęciła swoich obserwujących, aby zapytali swoich partnerów, jak często myślą o Cesarstwie Rzymskim – przypomina źródło. (af)