Miejsca popularne na Instagramie są masowo odwiedzane przez turystów, a co za tym idzie – zaśmiecane i niszczone – informuje bbc.com.
Jak czytamy, eksplorator jaskiń Anthony Taylor twierdzi, że poszukiwacze atrakcyjnych ujęć często nie szanują odwiedzanych lokalizacji. Podkreśla on, że osoby robiące zdjęcia nieraz pozostawiają po sobie nieporządek, zaśmiecają odwiedzane lokalizacje i tworzą graffiti.
Taylor podaje przykład niszczenia miejsc turystycznych przez influencerów. Przekazuje, że odwiedzający zdewastowali starą kopalnię Gaewern, która zyskała popularność dopiero po zakończeniu swojej działalności. Wówczas stare samochody i telewizory zostały wyrzucone do jednej z jej dwóch głównych komór nad jeziorem. Złom stworzył „niezwykłą scenerię”, która w niektórych porach dnia jest oświetlana przez promienie słoneczne.
Źródło: youtube.com/@ExploringwithFighters
„Samochodowy grobowiec” stał się popularny na YouTubie. Od tego czasu również na Instagramie pojawiły się setki zdjęć wykonane w tej lokalizacji – dowiadujemy się.
Eksplorator twierdzi, że „od około dziewięciu metrów w głąb miejsce pokryte jest farbą w sprayu”. Liczba graffiti powiększa się w głównej komorze kopalni. To właśnie w tym miejscu wzmaga się również poziom zaśmiecenia. Influencerzy pozostawiają w Gaewern m.in. świecące pałeczki. Załatwiają się wewnątrz jaskini i nie sprzątają pozostawionych po sobie odchodów.
Jak czytamy, 22 marca 2024 roku ekipa złożona ze znajomych Taylora, sześciu wolontariuszy oraz członków kanału Hell on Earth na YouTubie, zorganizowała sprzątanie, podczas którego oczyściła kopalnię z części dmuchanych pontonów, które wyrzucili zwiedzający.
Taylor podkreśla, że zachowanie turystów jest „po prostu obrzydliwe, naprawdę smutne i przygnębiające”. Zwraca uwagę na to, że jeśli influencerzy nadal będą demolować popularne lokalizacje, wówczas „wszyscy stracą je na zawsze”. (an)