Newsletter PRoto.pl znalazł się na drugim miejscu wśród 30 Najlepszych Polskich Newsletterów Elektronicznych 2004 roku, co przekłada się na pierwsze miejsce wśród newsletterów o tematyce PR-owskiej. Ranking przygotował portal internetowy SŁOWAWSIECI.COM. To już trzecia edycja konkursu. Wortal PRoto był oceniany po raz pierwszy. Najlepsza trzydziestka polskich newsletterów dostępna jest na portalu Slowawsieci.com. Jury poddało ocenie 32.871 newsletterów, które ukazywały się w 2004 r. Część z nich została odnaleziona przez dziennikarzy portalu w zasobach polskiego Internetu, a część zgłoszona przez samych wydawców. Z tej grupy do ścisłego finału wyłoniono 30 najlepszych newsletterów pod względem wyglądu, zakresu informacji, funkcjonalności i techniki wykonania. Tegoroczna edycja rankingu obfitowała w nowości; podium zostało zdobyte przez debiutantów. Pierwsze miejsce zajął Biuletyn Fakty portalu Interia.pl, drugie: PRoto.pl, a trzecie ePR.pl – również poświęcony branży public relations. Wortal PRoto.pl jest portalem tematycznym dedykowanym środowisku public relations. Jest to jedno z nielicznych miejsc w sieci poświęcone wyłącznie tematyce PR – informuje o nowościach w branży, dostarcza praktycznych wskazówek oraz prezentuje różnorodne osiągnięcia naukowe z dziedziny public relations. Twórcą projektu jest Instytut Monitorowania Mediów. Nadrzędnym celem PRoto jest budowanie dobrego wizerunku branży public relations oraz integrowanie środowiska PR. Proto.pl składa się z trzech części: Aktualności, Praktyka i Nauka. Użytkownicy znajdą w nim informacje z branży PR z kraju i ze świata, dowiedzą się, o czym donoszą media oraz poznają poglądy praktyków i teoretyków polskiego PR-u. PRoto to również interaktywna platforma komunikacyjna pozwalająca na kontakt pomiędzy ludźmi z tego środowiska, przedstawienie opinii o książkach, czy uczelniach, a także służąca wymianie doświadczeń. Do zarejestrowanych użytkowników codziennie wysyłane są bezpłatne Wiadomości PRoto. W każdy piątek subskrybenci otrzymują specjalne wydanie newslettera powiększone o tygodniowe podsumowanie wydarzeń ze świata PR, rozmowę z PR-owcem, artykuł i recenzję książki o tematyce PR-owskiej.