Najwięcej informacji o public relations ukazało się w Gazecie Prawnej i Gazecie Wyborczej, a najczęściej wzmiankowaną i cytowaną osobą w kontekście PR był dr Dariusz Tworzydło – to wyniki ósmego raportu PRoto o wizerunku branży PR w mediach. W kwietniu media informowały głównie o imprezach dla PR-owców. Kwietniowe badanie przekazów o branży PR objęło 61 publikacji prasowych i programów radiowych. Aż 12 z nich dotyczyło informacji o wydarzeniach w branży, m.in. IV Kongresu Public Relations w Rzeszowie i Konferencji „Komunikacja marketingowa – kształtowanie społeczeństwa konsumpcyjnego”. W kwietniu media poświęciły również dużo miejsca poradom PR-owskim dla różnych grup społecznych oraz narzędziom PR. Z analizy materiałów wynika, że większość kwietniowych przekazów o branży PR miała neutralny wydźwięk – 87%, a 10% stanowiły materiały pozytywne. W kwietniu pojawiły się aż dwie negatywne publikacje – w kontekście tzw. czarnego PR-u i lobbingu. W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 77 przekazów. Spośród osób najczęściej wzmiankowanych w kontekście PR wyróżnia się dr Dariusz Tworzydło, cytowany pięciokrotnie w kontekście IV Kongresu PR w Rzeszowie. Kolejne miejsca w tym rankingu zajmują: Gerald Abramczyk (4 publikacja) i Marek Wróbel (3 publikacje). Najczęściej cytowaną/wzmiankowaną w kontekście PR firmą, organizacją lub instytucją było Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR). Wśród agencji zdecydowanym liderem jest On Board z 5 publikacjami. Kwietniowy raport PRoto na temat wizerunku branży PR w mediach zawiera także podsumowanie treści publikacji. Pełna treść raportu znajduje się na stronie www.proto.pl/raport_proto.