Rozstrzygnięty został konkurs na plakat pod hasłem „Orbis. Świat się zmienia” zorganizowany z okazji obchodzonego w tym roku 85-lecia istnienia firmy. Do udziału w jury zaproszeni zostali m.in. prof. Lech Majewski i Maria Kurpik, dyrektor Muzeum Plakatu.
Na konkurs nadesłano 74 projekty. Główną nagrodę w wysokości 6 000 złotych z możliwością wymiany tej kwoty na tygodniowy wyjazd w egzotyczną podróż dla dwóch osób zorganizowany przez Orbis Travel wygrała Mirosława Kostyła z Sosnowca. „Projekt, który zwyciężył najtrafniej oddaje ideę naszego konkursu. Naszym celem było pokazanie zmieniającego się wizerunku naszej firmy – nowoczesnej polskiej spółki, czerpiącej swoją siłę z wieloletniej tradycji. Posłużenie się przez artystkę symbolem tak jednoznacznie kojarzącym się z Polską i podróżami jest więc trafną interpretacją tematu. Powstał projekt pełen ciepła, lekkości i zarazem poczucia humoru. Jestem przekonana, że wszystkie nagrodzone prace dopisały kolejną, barwną stronę w historii naszej firmy” – podkreśliła Adriana Mościchowska Dyrektor marketingu Orbis SA. Jury zdecydowało się przyznać dodatkowo 2 wyróżnienia honorowe dla Leszka Wiśniewskiego z Purkersdorfu i Adama Smoczyńskiego z Olsztyna. Wyróżnienie specjalne za niekonwencjonalne podejście do tematu nawiązujące do tradycyjnej stylistyki polskiego plakatu dostał Henryk Jerzy Chmielewski, słynny „Papcio Chmiel” – nestor polskiego rysunku i twórca młodzieżowego komiksu.
Nagrodzone i wyróżnione prace wraz z innymi w tym historycznymi plakatami należącymi do zbiorów Muzeum Plakatu można będzie podziwiać na wystawie, która odbędzie się w Warszawie pod koniec br. roku. Szczegółowe informacje na temat wystawy wraz z listą i zdjęciami nagrodzonych prac są dostępne na stronie www.orbis.pl.
>
Mirosława Kostyła
Aleksandra Ubukata
Tomasz Pasula
Marta Kostka
Papcio Chmiel