Największa ogólnopolska akcja, której celem jest propagowanie idei hospicyjnych, rozpoczęła się 8 października koncertami w ramach światowej akcji Voices for Hospices (Głosy dla Hospicjów). W tegoroczną kampanię „Zdążyć z prawdą. Hospicjum to też życie” aktywnie włączyło się 118 ośrodków hospicyjnych z całego kraju. Zakrojone na szeroką skalę działania na rzecz polskiego ruchu hospicyjnego potrwają do końca listopada 2005. Organizatorem i pomysłodawcą akcji jest Krajowy Duszpasterz Hospicjów, ks. dr Piotr Krakowiak SAC i Fundacja Hospicyjna.
Głównym zadaniem tegorocznej kampanii jest publiczna debata na temat białych plam w opiece nad umierającymi ludźmi. Białe plamy to 30% powiatów, w których nie ma jeszcze opieki hospicyjnej, ale także brak umiejętności przekazywania trudnych wiadomości przez lekarzy i innych pracowników służby zdrowia i ciągle istniejące w społeczeństwie tabu odnośnie umierania i śmierci.
Kampania informacyjna będzie prowadzona przez media ogólnopolskie i regionalne. Wortal PRoto i Instytut Monitorowania Mediów są partnerami kampanii. Aktywnie włączą się w nią również hospicja w całym kraju, organizując koncerty 8 października, a także debaty na temat przekazywania trudnych wiadomości pacjentom i ich rodzinom. Podczas kampanii hospicja otworzą się na lokalne społeczności, organizując m.in. koncerty, spotkania, prelekcje, dni otwarte, debaty itp. Więcej informacji na portalu internetowym www.hospicja.pl
Od 1 października do 31 grudnia 2005 będzie się odbywać zbiórka publiczna, poprzez SMS, Audiotele lub dokonując wpłaty na rachunek bankowy kampanii. Uzyskane środki zostaną podzielone między placówki uczestniczące w przedsięwzięciu. Partnerem tegorocznej kampanii jest również Totalizator Sportowy. Od 8 października do 14 listopada 2005 roku odbywać się będzie sprzedaż Zakładów Specjalnych, z których zysk przeznaczony zostanie na pomoc dzieciom w hospicjach.
Kalendarz wydarzeń w ramach kampanii „Zdążyć z prawdą. Hospicjum to też życie”
Spot telewizyjny kampanii