„Polska w UE – lepsza jakość życia w miastach” – to tytuł społecznej kampanii informacyjnej, do której Związek Miast Polskich zaprosił swoje miasta członkowskie. Projekt jest realizowany w ramach Programu UE Enlargement. To inicjatywa europejska, która ma pokazywać korzyści płynące z rozszerzenia Unii – zarówno z punktu widzenia starych, jak i nowych członków. Celem projektu Związku Miast Polskich jest rozpowszechnienie informacji o poprawie jakości usług związanych ze stanem środowiska naturalnego, osiągniętej w wyniku przygotowań Polski do członkostwa w Unii Europejskiej.
Główną osią projektu mają być audycje telewizyjne – 12 audycji tematycznych oraz 24 spoty informacyjne. Audycje będą tematyczne i tak budowane, by w każdej pokazać więcej niż jedno miasto. Powstanie też internetowa baza dobrych praktyk oraz multimedialna prezentacja dobrych rozwiązań, w której zostaną zamieszczone wszystkie informacje, które Związkowi uda się zebrać z miast. Jednak w 12 audycjach telewizyjnych może zabraknąć miejsca dla wszystkich zgłoszeń. Dlatego zespół ekspertów dokona ich oceny i selekcji.