sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTV Trwam wśród najbardziej opiniotwórczych mediów

TV Trwam wśród najbardziej opiniotwórczych mediów

Lutowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów przyniosło zwycięstwo Gazety Wyborczej i pierwszą w 2006 r. zmianę na miejscu lidera. Wyborcza wyprzedziła Rzeczpospolitą różnicą 310 publikacji. Na trzeciej pozycji pozostaje Życie Warszawy (433). Natomiast na czwartej lokacie nastąpiła kolejna zmiana – w lutym znalazł się na niej Puls Biznesu ze 194 materiałami. Na piąte miejsce awansował Fakt.
W rankingu mediów najczęściej cytowanych poza przeglądami prasy również zwyciężyła Gazeta Wyborcza. Do najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych należą TVN24, TVN i TV Trwam.

Wśród stacji radiowych prowadzi Radio ZET, które było powoływane najczęściej w kontekście polityki polskiej i spraw sądowych. Drugie miejsce wśród radiostacji zajął Program 3 Polskiego Radia.
Na pierwszą lokatę wśród portali internetowych powrócił Onet.pl, wyprzedzając portal Interia.pl. Żadna z informacyjnych stron internetowych nie trafiła jednak do pierwszej piętnastki najchętniej cytowanych mediów.
Lutowe cytowania informowały m.in. o: tragedii w Katowicach, gdzie pod zawalonym dachem hali targowej zginęło prawie 70 osób; sprawie rzekomego szukania „kwitów” przez ministra Z. Wassermana oraz innych sprawach z jego udziałem, procesie beatyfikacyjnego Jana Pawła II i lustracji. Najczęstszym tematem powołań były tradycyjnie wzmianki w przeglądach mediów oraz polityka polska.
Na pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych tygodników ogólnopolskich awansował w lutym tygodnik Newsweek. Drugi jest Wprost, a trzecia Polityka. Wśród tabloidów prowadzi Fakt, wygrywając z Super Expressem różnicą 22 powołań. 85 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 15 proc. – lokalnych.
Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem ponownie zostało Życie Warszawy.
W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 500 tytułów prasowych, 8 stacji telewizyjnych oraz wybrane programy 9 rozgłośni radiowych. Raport lutowy w wersji podstawowej jest dostępny na stronie Instytutu Monitorowania Mediów: www.instytut.com.pl/raporty  

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj