niedziela, 12 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościPR na polskim rynku farmaceutycznym

PR na polskim rynku farmaceutycznym

Agencja Fleishman-Hillard przeprowadziła ankietę dotyczącą działań PR na polskim rynku farmaceutycznym. Wynika z niej m.in., że dziennikarze uznają za pomocne pośrednictwo agencji w zdobywaniu wypowiedzi trudno dostępnych osób, a materiały zarówno z firm farmaceutycznych, jak i agencji PR bywają zbyt promocyjne. W firmach farmaceutycznych na wybór danej agencji wpływa przede wszystkim jakość przedstawionego projektu, następnie cena, później rekomendacja i referencje agencji.
Jako główną zaletę „sieciówek” najczęściej wymieniano know-how, znajomość realiów pracy korporacji (polityki i procedur) oraz przykłady projektów realizowanych w innych krajach, które można dostosować do polskich realiów. Agencje lokalne według PR-owców z firm farmaceutycznych wyróżniają się świeżym podejściem do tematu, kreatywnością, znajomością rynku lokalnego i dostępnymi cenami. Na decyzję firmy o podjęciu współpracy z daną agencją wpływa też znajomość specyfiki branży farmaceutycznej i rzemiosła PR.
Najważniejsza dla firm jest komunikacja korporacyjna, która została oceniona w skali 1 – 7 na 5 punktów. Rezultaty własnej współpracy firm farmaceutycznych z dziennikarzami zostały ocenione średnio przez ich pracowników na 4,07 na 7 możliwych. Własne działania PR prowadzone przez firmy uzyskały średnio 4,23 punkty na 7, natomiast efekty działań prowadzonych przez agencje zewnętrzne 3,84 punktów na 7. Więcej informacji

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj