Od 15 stycznia w polskiej telewizji emitowany jest nowy spot reklamowy europejskiej kampanii antytytoniowej „HELP – dla życia bez tytoniu”. W ten sposób kampania rozpoczyna trzeci rok działalności. Film ukazuje sytuację z codziennego życia dzieci narażonych na bierne palenie. Spot przedstawia dziewczynkę, która obserwuje swoich rodziców palących papierosy w salonie i której trudności z oddychaniem przeszkadzają w codziennych czynnościach.
W ramach kampanii „Help – dla życia bez tytoniu”, Komisja Europejska emituje nowy spot w 80 kanałach telewizyjnych, w 22 językach we wszystkich 27 państwach członkowskich Unii Europejskiej. Kampania telewizyjna zbiega się z kampanią prowadzoną w internecie, gdzie palacze mogą zasięgnąć pomocy i porady, aby wytrwać w postanowieniu rzucenia palenia. Na początku 2007 r. Komisja zamierza opublikować dokument Green Paper dotyczący otoczenia wolnego od dymu tytoniowego chcąc w ten sposób rozpocząć dyskusję na temat najlepszych sposobów walki z problemem biernego palenia w Europie. Spot do obejrzenia na stronie. (kk)