Tylko 1/3 pracowników polskiej branży marketingowej kojarzy kreatywność z umiejętnością wpadania na użyteczne, praktyczne pomysły – wynika z badania przeprowadzonego przez agencję On Board PR i wydawnictwo Flashbook.pl.
Pozostali badani uważają m.in., że kreatywność to umiejętność fantazjowania (33%) lub umiejętność wpadania na masę nowych pomysłów (35%).
Badanie pokazało też, że mimo problemów z definicją, aż 97% osób zajmujących się w Polsce marketingiem i PR uważa kreatywność za umiejętność istotną w swojej pracy; aż 60% uczestników badania deklaruje, że jest ona jedną ze zdolności najważniejszych. Wyniki różnią się w zależności od specjalności respondentów; i tak – specjaliści ds. reklamy cenią kreatywność zdecydowanie bardziej (78% wskazań na „bardzo ważna”) niż PR-owcy (55%).
Wielu respondentów (85%) często stosuje techniki znajdowania kreatywnych rozwiązań. Wyniki badania wskazują najpopularniejszą technikę – burzę mózgów, którą zna i stosuje aż 84% odpowiadających. Metody, po które marketingowcy i PR-owcy sięgają rzadziej to m.in. mapa myśli (56% wskazań), wachlarz koncepcji (26%) czy losowe słowa (27%).
Badanie zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2008 r. w formie ankiety internetowej na próbie 584 osób. (kk)