sobota, 23 listopada, 2024

Kilka słów o PR

O tym, czym jest public relations i jakie działania wchodzą w zakres obowiązków PR-owca, pisze Dominika Mamro, specjalista ds. PR w Advisory Group TEST na łamach dodatku Praca i Edukacja Dziennika Polskiego. Pretekstem do podjęcia tematu przez autorkę jest dobra koniunktura na polskim rynku PR, na co wskazują raporty PRoto dotyczące rynku pracy dla przedstawicieli branży PR, cytowane w tekście.

Celem PR-u, którego genezy Mamro doszukuje się już w starożytnej Mezopotamii, jest kreowanie dobrych relacji z otoczeniem i utrzymywanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Autorka podkreśla jednocześnie, że public relations zasadniczo różni się od reklamy, ponieważ służy nie sprzedaży, a „rzetelnemu informowaniu oraz integrowaniu firmy z jej otoczeniem”.

W zakres PR-owskich działań, pisze Mamro, wchodzi zarządzanie kryzysem w firmie oraz PR zewnętrzny i wewnętrzny. Zwłaszcza na ten ostatni aspekt praktyki PR-owca zwraca autorka szczególną uwagę „Dobry PR zaczyna się w domu”, pisze Mamro. Jej zdaniem dobrze poinformowani o tym, co dzieje się w firmie pracownicy, czują się w niej stabilnie, nie tworzą i nie podsycają plotek, które najczęściej wynikają „z niewiedzy i niepewności odnośnie postępowania firmy”, czytamy w tekście. (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj