Agencja ComPress zrealizowała projekt badawczy mający na celu poznanie opinii dziennikarzy zajmujących się nowymi technologiami na temat preferowanych sposobów pozyskiwania informacji. Główne wnioski wynikające z badania są następujące:
– dziennikarze preferują tradycyjne źródła informacji, takie jak informacja prasowa, strona www i konferencja prasowa,
– stopień innowacyjności produktu lub usługi jest główną cechą docenianą przez dziennikarzy,
– najczęstszy błąd polega na przeładowaniu informacji prasowych przekazem marketingowym oraz nieterminowości i braku osób do kontaktu,
– dziennikarze IT stawiają przede wszystkim na kontakt z product managerem, – dziennikarze rzadko korzystają z nowych narzędzi prezentowania informacji, takich jak podcast, webcast, czy blog.
Projekt badawczy był realizowany we wrześniu 2008 wśród 31 dziennikarzy zajmujących się tematyką informatyczną reprezentujących 25 redakcji.
Pełna wersja raportu.