Agencja Ciszewski Public Relations przygotowała badanie na temat relacji linii lotniczych z mediami. Z zestawienia wynika, że pomimo kryzysu w branży, linie lotnicze nie komunikują się z mediami w sposób regularny.
W badaniu zapytano dziennikarzy o ocenę działań komunikacyjnych linii lotniczych oraz o to, jakie informacje dotyczące przewoźników interesują ich najbardziej. Zdaniem dziennikarzy, działający na polskim rynku przewoźnicy zbyt rzadko przygotowują szersze raporty oraz analizy na temat rynku przewozów lotniczych, bezpieczeństwa czy zmian w regulacjach lotniczych.
Najwyższą łączną ocenę działań komunikacyjnych otrzymali kolejno: WizzAir, PLL LOT i Norwegian Air Shuttle. Zdecydowanie najniższą ocenę otrzymał AeroSvit, który nie prowadzi w Polsce praktycznie żadnych działań komunikacyjnych.
Badaniem, przeprowadzonym w drugiej połowie 2008 roku, objętych zostało 11 wybranych linii lotniczych obecnych na polskim rynku. Pełna wersja raportu znajduje się na stronie. (ał)