Rada Etyki Public Relations stworzyła listę siedmiu grzechów głównych polskich PR-owców.
Powstała ona w oparciu o doświadczenia zawodowe członków Rady, obserwacji i udziału w debatach branżowych w Polsce i zagranicą, a także w oparciu o sondaże i ankiety prowadzone przez badaczy polskiej branży PR. Do siedmiu grzechów polskich PR-owców zostały zaliczone:
1. Ukrywanie tożsamości i intencji nadawcy
2. Korupcja
3. Gwarantowanie publikacji w mediach przez PR-owców
4. Kłamstwo i manipulacja
5. Kradzież pomysłów
6. Łączenie pracy PR-owca i dziennikarza
7. Szkalowanie konkurentów i klientów
Szczegółowy opis „grzechów” PR-owców można zleźć tutaj
Jak czytamy w komentarzu Rady do dokumentu, lista grzechów „może i powinna stanowić punkt wyjścia do oceny stanu polskiego public relations przez doświadczonych uczestników rynku, jego badaczy, młodych specjalistów i studentów PR, jak również przez obserwatorów polskiego PR i przez media branżowe”. REPR deklaruje, że szczególnie zależy jej na włączeniu do dyskusji młodych specjalistów i studentów PR, od których zależy przyszłoś ć branży w Polsce.
O liście grzechów można przeczytać także na tvn24.pl