Poznaliśmy marki i firmy, nagrodzone w 4. edycji rankingu PremiumBrand, oceniającego ich reputację wśród konsumentów i biznesu. Pozycję Marki Najwyższej Reputacji w Polsce utrzymał TVN, Firmą Najwyższej Reputacji została poznańska fabryka samochodów Volkswagen Poznań. Oba podmioty zdobyły również nagrody specjalne – TVN – dla Marki Najbardziej Zaangażowanej Społecznie, a Volkswagen Poznań – jako Najlepszy Partner Biznesowy wśród Firm i Najbardziej Polecana Firma.
Dodatkowo, w swoich kategoriach, najlepsze wyniki osiągnęli: wśród marek E.Wedel (artykuły spożywcze, nagroda 2. raz z rzędu), PKO Bank Polski (finanse, 2. raz z rzędu), RTV Euro AGD (handel i usługi), TVN (media, 2. raz), Mercedes (motoryzacja), Philips (dom i biuro), Plus (telekomunikacja), Nivea (zdrowie i uroda, 2. raz z rzędu).
Wśród firm: Grupa Skanska (budownictwo), Grupa Lotos (energia), Polska Telefonia Cyfrowa (TMT), BP Polska (handel), Volkswagen Poznań (przemysł). Dodatkowo tytuły specjalne zdobyli: PKN Orlen – Firma Najbardziej Zaangażowana Społecznie, Philips – Najlepszy Partner Biznesowy wśród Marek, E.Wedel – Najbardziej Polecana Marka.
PremiumBrand jest projektem, który w szeroki sposób bada reputację marek w biznesie. W 2009 roku z kategorii B2B wśród marek, utworzony został osobny ranking dla Firm. Rankingi PremiumBrand budowane są w oparciu o badania konsumenckie. Reputacja marek i firm oceniana jest na 5 poziomach: referencji, atmosfery medialnej, firmy jako pracodawcy, społecznego zaangażowania i jako partnera biznesowego. Badania prowadzone są metodą CAPI na próbie na próbie wielkomiejskiej, reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek, region oraz aktywność zawodową Polaków, N=1000 (marki) oraz PAPI na próbie największych firm w Polsce, N=300 (firmy). Badania do IV edycji zostały przeprowadzone przez TNS OBOP w kwietniu i maju 2009. W badaniu wzięło udział 67 marek i 30 firm. Metodologia PremiumBrand jest została opracowana przez dom badawczy MAISON. Organizatorem rankingu jest agencja MMT Management, organizator konkursów marketingowych.
Więcej na stronie www.premiumbrand.pl
PRoto było patronem medialnym tegorocznej edycji PremiumBrand. (kk)