poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPremiumBrandy po raz czwarty

PremiumBrandy po raz czwarty

Poznaliśmy marki i firmy, nagrodzone w 4. edycji rankingu PremiumBrand, oceniającego ich reputację wśród konsumentów i biznesu. Pozycję Marki Najwyższej Reputacji w Polsce utrzymał TVN, Firmą Najwyższej Reputacji została poznańska fabryka samochodów Volkswagen Poznań. Oba podmioty zdobyły również nagrody specjalne – TVN – dla Marki Najbardziej Zaangażowanej Społecznie, a Volkswagen Poznań – jako Najlepszy Partner Biznesowy wśród Firm i Najbardziej Polecana Firma.

Dodatkowo, w swoich kategoriach, najlepsze wyniki osiągnęli: wśród marek E.Wedel (artykuły spożywcze, nagroda 2. raz z rzędu), PKO Bank Polski (finanse, 2. raz z rzędu), RTV Euro AGD (handel i usługi), TVN (media, 2. raz), Mercedes (motoryzacja), Philips (dom i biuro), Plus (telekomunikacja), Nivea (zdrowie i uroda, 2. raz z rzędu).
Wśród firm: Grupa Skanska (budownictwo), Grupa Lotos (energia), Polska Telefonia Cyfrowa (TMT), BP Polska (handel), Volkswagen Poznań (przemysł). Dodatkowo tytuły specjalne zdobyli: PKN Orlen – Firma Najbardziej Zaangażowana Społecznie, Philips – Najlepszy Partner Biznesowy wśród Marek, E.Wedel – Najbardziej Polecana Marka.

PremiumBrand jest projektem, który w szeroki sposób bada reputację marek w biznesie. W 2009 roku z kategorii B2B wśród marek, utworzony został osobny ranking dla Firm. Rankingi PremiumBrand budowane są w oparciu o badania konsumenckie. Reputacja marek i firm oceniana jest na 5 poziomach: referencji, atmosfery medialnej, firmy jako pracodawcy, społecznego zaangażowania i jako partnera biznesowego. Badania prowadzone są metodą CAPI na próbie na próbie wielkomiejskiej, reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek, region oraz aktywność zawodową Polaków, N=1000 (marki) oraz PAPI na próbie największych firm w Polsce, N=300 (firmy). Badania do IV edycji zostały przeprowadzone przez TNS OBOP w kwietniu i maju 2009. W badaniu wzięło udział 67 marek i 30 firm. Metodologia PremiumBrand jest została opracowana przez dom badawczy MAISON. Organizatorem rankingu jest agencja MMT Management, organizator konkursów marketingowych.
Więcej na stronie www.premiumbrand.pl
PRoto było patronem medialnym tegorocznej edycji PremiumBrand. (kk) 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj