15 lipca na naszej stronie pojawiło się oświadczenie zarządu agencji Neuron podważające wiarygodność czerwcowego rankingu przeprowadzonego przez magazyn Home&Market. Dzisiaj podobne oświadczenie wydała agencja Genesis PR.
Czytamy w nim: „W nawiązaniu do oświadczenia Marka Wróbla z Neuron PR potwierdzamy, iż kliencki ranking agencji PR przygotowany przez Home&Market nie został oparty na pełnych i wiarygodnych danych. Wśród naszych Klientów (łącznie 24 firmy) ankietowana była tylko jedna spółka. W dodatku rozmawiano z osobą, która nie koordynuje całościowo działań naszej agencji, a odpowiada wyłącznie za wycinek prac PR.
Nie jest dla nas jasne, na podstawie jakich danych przygotowano tak precyzyjne oceny w odniesieniu do tak szczegółowych zagadnień, jak efektywność, kreatywność, rzetelność czy jakość proponowanych strategii. Z pewnością nie sprawdzano tego wśród firm, które znają naszą agencję i miały okazję wyrobić sobie zdanie na temat naszej pracy.
Stoimy na stanowisku, iż autorzy rankingu powinni ujawnić metodologię badania oraz pełną listę przebadanych firm, w tym liczbę respondentów opisującą każdą z agencji. Dziwi nas, że nie podano takich danych wraz z rankingiem – szanujący się instytut badawczy każdorazowo podaje metodologię, jako źródło wiarygodności badania.
Mamy nadzieję, że sprawa zostanie wyjaśniona przez redakcję Home&Market jak najszybciej i jak najpełniej. Liczymy także, że kwestią feralnego rankingu zajmie się Rada Etyki PR, a w przyszłości podobne badania będą wiarygodnym odzwierciedleniem opinii Klientów o agencjach PR. ” (kk)
Zapoznaj się także z felietonem Macieja Budzicha na temat rankingu.