sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPiotr Gajdziński o wizerunku w branży bankowej

Piotr Gajdziński o wizerunku w branży bankowej

Na pytania PRoto dotyczące wizerunku BZ WBK – laureata rankingu PremiumBrand 2009 oraz sponsoringu naszej kadry piłkarskiej odpowiada rzecznik prasowy tego banku Piotr Gajdziński.

Redakcja: Jakie główne czynniki wpłynęły, w Państwa opinii, na pozycję w rankingu Premium Brand 2009 w kategorii „wizerunek”?

Piotr Gajdziński: Zrealizowaliśmy kilka udanych kampanii marketingowych, wyróżniających się dzięki zaangażowaniu aktorów takich jak John Cleese czy Danny DeVito. Dodatkowo rozwinęliśmy sieć placówek, dzięki czemu w powszechnej opinii staliśmy się bankiem ogólnopolskim.

Red.: Jak wizerunek instytucji finansowej wpływa na zaufanie jej klientów?

PG: W sposób fundamentalny. Cieszymy się zaufaniem klientów ponieważ staramy się działać w sposób etyczny. Za przykład może posłużyć sprawa opcji walutowych dla firm oraz kredytów w obcych walutach. Wiele banków sprzedawało te kredyty jak ciepłe bułeczki, co – gdy cena euro i franka szwajcarskiego znacząco wzrosła – naraziło klientów, zwłaszcza mniej zamożnych, na spore problemy. W Banku Zachodnim WBK działaliśmy według innej strategii. My byliśmy ostrożniejsi, dzięki czemu uchroniliśmy klientów przed poważnymi problemami.

Red.: Jakie są priorytety prowadzonej przez państwa polityki informacyjnej?

PG: Jeśli pyta mnie Pan o działania Biura Prasowego to priorytet jest jeden – mówienie prawdy.

Red.: Czy zamieszanie wywołane wokół PZPN-u nie odbije się negatywnie na wizerunku BZ WBK, który jest jednym ze sponsorów kadry piłkarskiej? Czy przewidzieli państwo w związku z tym jakieś działania?

PG: Już działamy. Przed meczem Polska – Słowacja, który odbył się w okresie największego natężenia konfliktu między kibicami i PZPN zrezygnowaliśmy z wykupionych już banerów, które przysługują wszystkim sponsorom. W listopadzie reprezentacja Polski gra dwa mecze, postanowiliśmy więc przekazać nasz czas reklamowy organizacjom charytatywnym, które działają na rzecz osób niepełnosprawnych. Do 4 listopada czekamy na zgłoszenia. Oczywiście płacimy też za wykonanie banerów.

Media dostrzegły nasze działania i mam nadzieję, że docenią je także kibice. Natomiast nie podjęliśmy jeszcze decyzji co do dalszego sponsorowania kadry piłkarskiej.

Rozmawiał Karol Schwann

O badaniu PremiumBrand czytaj także tutaj

Tutaj natomiast można przeczytać oświadczenie BZ WBK dotyczące sponsorowania kadry narodowej 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj