Unieważniono postępowanie przetargowe Polskie Organizacji Turystycznej, dotyczące opracowania i realizacji kampanii promującej Wschodnią Polskę. Przyczyną – jak wyjaśnia Karina Milan, dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich POT-u – były błędy formalne popełnione przez wykonawców – BBDO wraz Media Direction/Testardo wraz z Equinox Polska, w tym: sprzeczność z ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Obecnie wykonawcom przysługuje możliwość złożenia protestów od decyzji POT-u. Jeśli jednak postępowanie zakończy się ostatecznym brakiem wyłonienia wykonawcy, POT ma ogłosić kolejny przetarg. „Jednak kwestia czy będzie on miał tożsamy zakres i zasady zostanie rozstrzygnięta przez POT po zakończeniu ww. etapu.” – wyjaśnia Milan. Kampania promocyjna wschodniej Polski zaplanowana jest na dwa lata i jest głównym elementem projektu Polskiej Organizacji Turystycznej, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.
Budżet tego przedsięwzięcia szacowany jest na ponad 21mln zł. (kk)