poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSpektakularny sukces Rzeczpospolitej

Spektakularny sukces Rzeczpospolitej

Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” opracowany przez Instytut Monitorowania Mediów jednogłośnie zdominowany został przez Rzeczpospolitą, która zdeklasowała konkurencję i kolejny miesiąc z rzędu potwierdziła swoją silną pozycję. W zestawieniu obejmującym pierwszą piętnastkę najczęściej powoływanych tytułów znalazły się cztery dzienniki, trzy tygodniki opinii, trzy stacje radiowe, dwie stacje telewizyjne, portal internetowy, gazeta biznesowa oraz tabloid.

Ponad trzykrotne przebicie w ilości powołań osiągnął w październiku zwycięzca rankingu! „Rysiu, załatwimy to” – te słowa Zbigniewa Chlebowskiego, opublikowane na łamach Rzeczpospolitej (3106), dały początek dochodzeniu w sprawie afery hazardowej z udziałem kilku prominentnych polityków PO i zapewniły sukces medialny tytułowi. W kolejnych dniach października Rzeczpospolita ujawniła sprawę podsłuchiwania przez ABW dziennikarzy: Cezarego Gmyza i Bogdana Rymanowskiego, co także przyczyniło się do wygranej. Podobnie jak w poprzednim miesiącu, na drugim miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza (930), na której łamach rozprawiano nad wydarzeniami na polskiej scenie politycznej, opisywano działalność służb specjalnych (m.in. ujawniono szczegóły operacji „Kwaśniewska”) oraz przeprowadzano analizę sytuacji ekonomicznej w naszym kraju. Dziennik Gazeta Prawna w badanym miesiącu zajął trzecie miejsce i osiągnął wynik 756 powołań. Media najchętniej odnosiły się do publikowanych w gazecie informacji o polityce polskiej, wynikach rankingów i sondaży oraz analiz z zakresu ekonomii i rynku.

Tuż za zwycięską trójką znalazła się cytowana 706 razy stacja TVN24. W opisywanym miesiącu zwraca uwagę wysoki wynik tygodnika Wprost (510), który publikował chętnie powoływane informacje dotyczące kontrowersji wokół prywatyzacji stoczni polskich. Znajdujący się na 11 miejscu tygodnik opinii Newsweek (173) również poprawił swój wynik z poprzedniego miesiąca o 35 cytowań. Na trzynastym miejscu znalazł się lider swojej kategorii z poprzedniego zestawienia – Polityka na który powoływano się 139 razy.

Mocną szóstą pozycję w rankingu osiągnęła rozgłośnia RMF FM (470). W pierwszej piętnastce znalazły się również Radio Zet z cytowalnością na poziomie 333 powołań oraz zamykające listę zwycięzców radio TOK FM (118).

Pierwsze miejsce wśród portali internetowych, ale niższą o jeden w porównaniu do września pozycję w zestawieniu ogólnym uzyskał onet.pl (160). Warto jednocześnie zwrócić uwagę na bardzo dobry wynik portalu tvn24.pl (114) oraz wp.pl (98).

Ponownie w październikowym rankingu pojawił się Fakt, który osiągnął w badanym okresie 127 powołań. Tabloid niezmiennie najczęściej cytowany jest w kontekście życia towarzyskiego. .

Wśród najczęściej powoływanych mediów biznesowych, które weszły w skład wyróżnionej piętnastki, znalazł się tylko Plus Biznesu (204). Parkiet, z ilością cytowań na poziomie 108, zajął drugie miejsce w swojej kategorii tematycznej, lecz nie zakwalifikował się do ścisłej czołówki. (mk)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj