poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościOfmański dla PRoto.pl:Komunikacja na końcu, bo rynek niedojrzały

Ofmański dla PRoto.pl:Komunikacja na końcu, bo rynek niedojrzały

Komunikacja jest dopiero na 65. miejscu wśród wartości deklarowanych przez polskie przedsiębiorstwa – takie dane opublikowało PRoto.pl za raportem Corporate Values Index 2009. Wyniki naszych firm komentowała już Carole Rusner, odpowiedzialna za komunikację zewnętrzną we francuskiej agencji Wellsom. Teraz o specyfice polskiego rynku opowiada Norbert Ofmański, dyrektor zarządzający On Board PR, agencji która odpowiedzialna była za przygotowanie raportu w Polsce.

„Polskie firmy nie skupiają się na komunikacji, otwartości, dialogu. Stawiają przede wszystkim na jakość produktów. Na świecie »komunikacja« znajduje się wśród 30 najczęściej wymienianych wartości. W Polsce jest inaczej – plasuje się na 65. miejscu. Myślę, że brak takich wartości wśród deklarowanych przez firmy w Polsce jest wynikiem małej dojrzałości rynku.

W innych krajach, szczególnie w Hiszpanii czy Francji dużo więcej mówi się o współpracy, dialogu. Wynika to z innego modelu konkurencyjności. W sytuacji, w której jakość staje się oczywistą cechą każdego produktu, o zwycięstwie rynkowym decydują czynniki „miękkie”, np. szczerość, otwartość czy komunikacja. Dlatego przedsiębiorstwa na starszych rynkach kładą na nie nacisk kształtując swoje strategie.”
(bs)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj