sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPKO BP wprowadził w błąd klientów, teraz zapłaci miliony

PKO BP wprowadził w błąd klientów, teraz zapłaci miliony

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że zakwestionowana przez UOKiK reklama Max Lokaty wprowadzała w błąd. Sąd potwierdził decyzję, w której Urząd nałożył na Bank PKO BP ponad 5,7 mln zł kary za nierzetelną kampanię reklamową.

Sprawa dotyczy reklamy sprzed dwóch lat. W telewizyjnych spotach i na plakatach bank zachęcał klientów do założenia „Max Lokaty”. Oprocentowanie miało być bardzo wysokie – 6 proc. w skali roku. Okres ten liczony był nie od momentu podpisania umowy, ale od daty ustalonej przez bank. W niektórych przypadkach okres ten mógł wynosić nawet 1,5 miesiąca. O tym jednak konsument dowiadywał się dopiero w placówce banku. Właśnie pominięcie tej informacji wzbudziło wątpliwości prezesa UOKiK-u, teraz zaś potwierdził je sąd.

Kampania miała bardzo agresywny charakter. W spotach nawiązywano do reklam konkurencyjnych banków starając się zdyskredytować ich ofertę.  Co ciekawe w jednej z nich nawiązującej stylistką do Banku Millennium padało hasło „Obiecują ci podwójne zyski, ale ukrywają informacje pod gwiazdką. A co powiesz na 6 proc. bez gwiazdek?”.

Na to pytanie odpowiedział nieuczciwemu bankowi UOKiK.  „Nie zamieszczono w nich żadnych oznaczeń ani odesłań wskazujących na konieczność zapoznania się z dodatkowymi materiałami. Poza tym użycie sformułowania „bez gwiazdek” sugerowało potencjalnemu odbiorcy, że reklama zawierała wszystkie istotne informacje” – możemy przeczytać w oświadczeniu.

Do czasu otrzymania pisemnego uzasadnienia wyroku PKO BP nie komentuje sprawy. Według nieoficjalnych analiz klienci wpłacili do banku ok 3-4 mld zl. (bs)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj