Ministerstwo Środowiska jest koordynatorem kampanii zachęcającej do korzystania z komunikacji miejskiej, jeżdżenia na rowerze i chodzenia piechotą.
Od 16 do 22 września, z inicjatywy Komisji Europejskiej, europejskie miasta wprowadzają ulepszenia związane z funkcjonowaniem transportu miejskiego oraz udogodnienia dla rowerzystów i pieszych. Działania te wspierają akcje edukacyjne we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Mają one zmieniać świadomość i zachowania społeczne, a także zachęcać do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej, jeżdżenia na rowerze i chodzenia piechotą.
Ministerstwo patronuje specjalnym akcjom miejskim, takim jak: pikniki rodzinne i festyny, bezpłatna komunikacja miejska, darmowe wypożyczalnie rowerów. Kulminacją „Tygodnia” będzie Europejski Dzień bez Samochodu.
W Polsce wydarzenia te będą organizowane w ramach kampanii „Na krótkie dystanse wybierz inne ogumienie. Oszczędź sobie i środowisku. Spalaj kalorię, a nie benzynę”. Pomysłodawcą kampanii jest agencja reklamowa Adwertajzing, która w ramach wygranego przetargu, zaprojektowała główne hasło kampanii, plakaty, naklejki i banery internetowe. Agencja Adwertajzing przygotowała również spoty dźwiękowe PKP i radiowe, które emitowane są od 16 i będę do 22 września w takich stacjach radiowych, jak Radio Złote Przeboje, RMF FM, Radio Zet, Eska, Vox, Radio Planeta, Radio Wawa, Radio Plus, Radio Pin oraz w stacjach regionalnych. Spoty dźwiękowe można będzie usłyszeć na dworcach kolejowych we wszystkich miastach Polski.
Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Środowiska www.mos.gov.pl. (kk)
DRUGI