W tym roku nominacje do nagrody EFFIE otrzymały 42 prace spośród 121 zgłoszonych do konkursu.
W kategorii „Pro bono” nominowano agencję San Markos za kampanię „Kumpel z przeszłości”- 1944-live, realizowaną na zlecenie Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy. W kategorii „Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR” nominację uzyskała agencja BBDO Warszawa za projekt „Użyj wyobraźni” organizowany dla Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, natomiast w kategorii „Promocja Miejsc i Wydarzeń” do nagrody pretenduje Young&Rubicam Poland z kampanią „Przymierz Się”, przygotowaną dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego – Departament Programów Ponadregionalnych. Listę wszystkich nominowanych można znaleźć na www.effie.pl.
Oceny prac dokonało ponad 60 osobowe Jury pod przewodnictwem prezesa Grupy TP Macieja Wituckiego oraz przewodniczących grup jurorskich – Barbary Frątczak-Rudnickiej, Olgi Sobieraj, Małgorzaty Węgierek, Romana Jędrkowiaka oraz Macieja Mitoraja.
EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów komunikacji marketingowej. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. (kk)