Użytkownicy Facebooka poświęcają wpisom marek prawie tyle samo uwagi, co wpisom znajomych. Posty, które zawierające obrazki lub wideo są natomiast bardziej atrakcyjne niż tekstowe, co jest szczególnie widoczne w komunikacji marketingowej – wynika z badania agencji reklamowej K2 przeprowadzonego we wrześniu 2010.
Jak wynika z badania, reklamy są zauważane przez użytkowników Facebooka, ale z reguły na krótko i nie powoduje to żadnej reakcji. Marki powinny natomiast zadbać o strony fanowskie, na których konsumenci przeglądają nie tylko tablice, lecz także zakładki, zdjęcia profilowe czy liczbę fanów. Jeśli chodzi o czas poświęcany wpisom marek, był on tylko średnio o 6 proc. krótszy niż ten spędzony na śledzeniu postów znajomych, w które klikano minimalnie rzadziej.
Według danych K2 najatrakcyjniejszym rodzajem postów są dla użytkowników Facebooka zdjęcia (28 proc. kliknięć, w przypadku samych marek – 43 proc.) oraz materiały video (26 proc., 30 proc. w przypadku marek).
W badaniu typu eyetracking (śledzenie wzroku) wzięło udział 30 respondentów, zaawansowanych użytkowników Facebooka. Testy prowadzono na realnych kontach w serwisie oraz czterech stronach fanowskich: Centrum Kopernik, Lady Gaga, Ikea oraz Sprite. Miały one na celu sprawdzenie, jak użytkownicy przeglądają tablic Facebooka i strony fanowskie, a także w jaki sposób postrzegają pojawiające się wpisy. Na podstawie wyników agencja opracowała dekalog dla specjalistów social media i marketerów.
Pełna treść raportu
źródło: K2
źródło: K2