Multi Communications zostało wyróżnione jako jedno z dziesięciu „topowych miejsc na staż” przez miesięcznik Glamour. Badanie nie jest poparte żadną metodologią. Według firmy nie była to reklama.
Agencja jako „rodzynek” z branży public relations znalazła się na 10 miejscu i została określona mianem „jednej z najlepszych agencji PR”. W rankingu sklasyfikowano m.in. takie firmy, jak: L’Oreal, Coca-Cola, Google czy TR Warszawa.
Redakcja miesięcznika podkreśla, że artykuł nie był sponsorowany i nie jest efektem PR-owskich działań. Jaka była metodologia rankingu? Nie wiadomo, autor jest freelancerem, a redakcja miesięcznika odmówiła podania nam kontaktu do niego. Z kolei według Multi Communications, dziennikarz w ogóle nie kontaktował się z agencją w tej sprawie. Firma o swojej obecności w rankingu dowiedziała się z monitoringu prasy i całą sprawę nazywa „miłym zaskoczeniem”. „Szczególnie cieszy nas fakt, że Multi Communications jest jedyną agencją PR wyróżnioną przez redakcję miesięcznika. Znalezienie się w tym gronie jest dla nas bardzo satysfakcjonujące” – podkreśla Zuzanna Jakubiec z Multi Communications.
Zapytaliśmy szefów innych agencji, czy taka forma promocji byłaby dla nich atrakcyjna. „Na pewno podoba mi się, że miesięcznik Glamour poszukuje odpowiedzi na pytanie o możliwości zatrudnienia również w branży PR. Z pewnością praktyki w public relations dają więcej niż studia” – mówi Karolina Maria Siudyła z agencji MagnifiCo. Nie odpowiada jednak na pytanie, czy chciałaby zobaczyć swoją agencje w takim zestawieniu. Dla Katarzyny Przewuskiej ranking pokazuje zbyt obszerną kategorię, dlatego nie stanowiłby dla Euro RSCG Sensors aż tak dużej pokusy. „Trudno przypadkowo porównywać staże w różnych branżowo firmach. Nie wydaje mi się także, by Glamour trafiał do naszej grupy docelowej, jeśli idzie o staże i praktyki właśnie” – twierdzi Przewuska i dodaje, że zastanawiający jest dla niej fakt, że takie medium przeprowadziło owy ranking. „Nasza firma korzysta z różnego rodzaju badań, jest też notowana w rankingach, cenne dla nas są jednak te z nich, które przeprowadzone są przez specjalistyczne firmy. Rankingi zawsze muszą być podparte metodologią”. (es)