Najpopularniejsze strony fanowskie polskich centrów handlowych dorównują tym zagranicznym. Mimo mniejszej liczby fanów (w stosunku do USA czy Wielkiej Brytanii) aktywnie działającej społeczności mamy nawet kilkukrotnie więcej – wynika z raportu „Centra handlowe na Facebooku” przygotowanego przez SmartNet Research & Solutions i Fanpage Trender.
Jak wynika z raportu, wśród polskich centrów handlowych najpopularniejszy okazał się poznański Stary Browar z liczbą ponad 20 tys. fanów na Facebooku. Złote Tarasy oraz Blue City z Warszawy, które znalazły się na drugim i trzecim miejscu, mogą się pochwalić o około połowę mniejszą społecznością. W pierwszej piątce znalazły się też poznańska Galeria Malta oraz wrocławski Pasaż Grundwaldzki (oba z ponad 7 tys. fanów). Co ciekawe, pod względem odsetka aktywnych fanów Stary Browar uplasował się dopiero na szóstej pozycji, Złote Tarasy – dwudziestej czwartej, a Blue City – trzydziestej pierwszej. Liderami w tej kategorii okazały się tarnowski Gemini Park, wrocławska Renoma i… warszawska Marywilska, która ma zaledwie 209 fanów na Facebooku.
W raporcie można także przeczytać, że najpopularniejsze polskie centra handlowe mają generalnie mniej fanów od największych centrów w USA czy Wielkiej Brytanii. Wynika to przede wszystkim z tego, że liczba użytkowników Facebooka w Polsce generalnie jest mniejsza niż w tych krajach. Aktywność polskich fanów jest jednak w tym przypadku o wiele większa – najpopularniejsze w USA Mall of America z 233-tysięczną społecznością ma niewiele więcej aktywnych fanów niż polski Stary Browar.
Raport opracowano na podstawie danych uzyskanych przy użyciu Fanpage Trendera – narzędzia analitycznego wspomagającego działania marketingowe na Facebooku. W analizach wzięto pod uwagę profile firmowe 30 centrów handlowych z różnych miast Polski od początku lutego do końca kwietnia bieżącego roku. Analizie poddano zarówno podstawowe wskaźniki, ilościowe i jakościowe, dotyczące przede wszystkim treści i sposobu komunikacji. (iw)