W lipcu 2011 roku media najczęściej cytowały Rzeczpospolitą (788) i Gazetę Wyborczą (556). Na kolejnym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów znalazł się Dziennik Gazeta Prawna (268) – informuje Instytut Monitorowania Mediów.
Do TOP10 najbardziej opiniotwórczych mediów lipca zakwalifikowały się także Fakt i Super Express. Jednocześnie są to zwycięzcy rankingu „Główne źródła powołań na informacje o celebrytach” czyli zestawienia tych mediów, które były dla innych najczęstszym źródłem newsów na temat gwiazd i gwiazdeczek polskiego i zagranicznego show biznesu. Co więcej, doniesienia z życia celebrytów znalazły się aż na piątym miejscu wśród najczęściej cytowanych tematów. Dla porównania – powołania na informacje dotyczące zbliżających się wyborów parlamentarnych sklasyfikowane zostały dopiero pod koniec pierwszej dziesiątki. Czy to efekt pełni sezonu ogórkowego czy początek nowego modelu „opiniotwórczości”?