Jak wynika z badania przeprowadzonego przez agencję Think Kong i serwis Students-Watch.pl, Większość internautów dzieli się opiniami o produktach i usługach w sieci – wynika z badania przeprowadzonego przez agencję Think Kong i serwis Students-Watch.pl. Jak zaznacza na łamach Dziennika Gazety Prawnej Krzysztof Urbanowicz z agencji Mediapolis, internetowe opinie rówieśników czy osób z tego samego środowiska są uznawane za najbardziej wiarygodne. Nawet bardziej, niż opinie ekspertów.
Opinia znajomych z Internetu na temat produktów i usług jest na tyle istotna, że Facebook postanowił wprowadzić dwa nowe przyciski – „Kupię” oraz „Już to mam”. Wśród 1880 internautów przepytanych przez agencję Think kong i serwis Students-Watch.pl 62 proc. przyznało się do polecania produktów na forach, blogach i serwisach społecznościowych przynajmniej raz w miesiącu. Niemal co trzeci internauta komentarze zamieszcza kilka razy w miesiącu, a prawie co dwudziesty – codziennie.
Internauci chętnie dzielą się ze swoimi znajomymi nie tylko opiniami, ale również ciekawymi treściami znalezionymi w internecie – do tego przyznało się 85 proc. przepytanych osób. 65 proc. respondentów zadeklarowało natomiast, że tworzy własne treści, które później publikuje w serwisach społecznościowych. (ks)