niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJan Paweł II, wódka i chłód - oto Polska właśnie

Jan Paweł II, wódka i chłód – oto Polska właśnie

Jan Paweł II, wódka i chłód – według zagranicznych ekspertów specjalizujących się w brandingu miejsc, z tym kojarzy się Polska. Na zmianę tych skojarzeń niewielki wpływ mają działania promujące nasz kraj, które zostały uznane za mało widoczne na świecie.

Fundacja Best Place zebrała opinie 14 zagranicznych ekspertów zajmujących się brandingiem miejsc na temat działań promocyjnych Polski i ich efektów. Listę ich skojarzeń z Polską uzupełniają: Europa Wschodnia, koniec komunizmu, rodzina, zakupy i piłka nożna.

Poza papieżem, do grona najbardziej rozpoznawalnych Polaków eksperci zaliczyli również Fryderyka Chopina i Lecha Wałęsę. Jak zauważają autorzy raportu, ta trójka również była najczęściej wskazywana w badaniu przeprowadzonym wśród obcokrajowców przez Pentor w 2004 roku. Wniosek – od kilku lat w Polsce nie pojawiła się rozpoznawalna osoba, która mogłaby pełnić rolę ambasadora naszego kraju.

Za najbardziej znane polskie miasta eksperci uznali Warszawę, Kraków i Poznań. Popularność dwóch pierwszych miast nie dziwi – Warszawa jest rozpoznawalna jako stolica, Kraków jest natomiast turystyczną wizytówką Polski. Dobry wynik Poznania według twórców raportu może się wiązać z licznymi międzynarodowymi konferencjami i imprezami sportowymi, organizowanymi w tym mieście.

W przypadku najbardziej rozpoznawalnych polskich produktów i marek nie było zaskoczenia – eksperci uznali, że ten tytuł należy się wódce. Poza nią wskazywano także na LOT, Żubrówkę, należącą do Orleanu markę Star, tanie artykuły spożywcze, Wedla i PKP.

Eksperci oceniali także rozpoznawalność czterech znaków, które w ostatnich latach wykorzystywano do promocji Polski – godło Teraz Polska, znak przygotowany na wystawę Expo w Hanowerze, logo Polskiej Organizacji Turystycznej i logo Polski wprowadzone przez MSZ. Okazuje się, że jedynym symbolem, który kojarzyli eksperci, było logo POT. Równie słabo wypadła ocena efektów działań promocyjnych Polski. W skali od 1 do 5 większość ekspertów wystawiła Polsce „tróję”. Według nich aktywność promocyjna naszego kraju nie jest bardzo widoczna, czy choćby istotnie zauważalna na świecie. (ks)

Cały raport

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj