sobota, 21 września, 2024
Strona głównaAktualnościNie bądź drobnym złodziejaszkiem!

Nie bądź drobnym złodziejaszkiem!

W życiu istnieją dwa rodzaje przestępców którym niecne czyny często uchodzą na sucho. Pierwsza grupa to drobne złodziejaszki – na tyle drobne, że nie opłaca się ich ścigać ze względu na niską szkodliwość czynu. Drudzy do wielcy mafiozo, którzy są na tyle potężni, że często zostają poza prawem. Kiedy patrzę na Facebooka i jego regulamin to mam wrażenie, że tutaj jest całkiem podobnie.

Regulamin działań promocyjnych na Facebooku jest niejasny, rozbity na wiele miejsc i często się zmienia. Może to dlatego tak wiele firm po prostu się do niego nie stosuje. A może dlatego, że jego łamanie zazwyczaj uchodzi na sucho?

Wielkich tuzów zasady często nie obejmują. Dość łatwo zmieniają nazwy fanpage’y (choć to niby niemożliwe), widać sporo reklam alkoholi (choć te są niby zakazane). Drobne firmy zaś – czy to z nieświadomości łamania regulaminu, czy też z nieświadomości tego, że działanie zgodnie z nim wcale nie oznacza wydawania olbrzymich pieniędzy – też naginają go jak się da.

O których punktach mówię przede wszystkim? O podstawowym, czyli zakazie używania mechanizmów natywnych Facebooka do celów promocyjnych. Co to w praktyce oznacza? To, że nie możemy organizować konkursu na wallu, w którym o zwycięstwie decyduje treść komentarzy, czy ilość lajków, ilość otagowań zdjęcia, itp, itd. Aby zrobić własny konkurs musimy stworzyć własną zakładkę i tak go rozgrywać. Może być to skomplikowana aplikacja konkursowa mająca postać gry, ale może to być też bardzo prosty mechanizm.

Oczywiście zrobienie konkursu na wallu jest znacznie prostsze, ale ryzykujemy dużo – także zamknięcie fanpage’a, czy możliwości publikowania na nim. Dlatego też postanowiłem pokazać kilka możliwości dla małych firm – to właśnie one nie mają zazwyczaj budżetów rzędu 10-20 tys. zł. na wypasioną aplikację. Przecież zazwyczaj też nie obsługują ich agencje 🙂 Nie ten poziom kasy.

Jak przeprowadzić zgodny z regulaminem i atrakcyjny konkurs? Jakich narzędzi użyć?
Wreszcie gdzie szukać odpowiednich  regulaminów i jak je interpretować?

SŁOWEM JAK PROWADZIĆ ATRAKCYJNY PROFIL I NIE NARAZIĆ SIĘ NA GNIEW FACEBOOKA!

Dowiesz się już 9 marca na szkoleniu „Facebook bez tajemnic”!

Chcę wziąć udział w szkoleniu!

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj