Dziennikarz też człowiek. Może się pomylić. Miał gorszy dzień. Po prostu – jest niekompetentny. „Wszystko pięknie… tylko to, co ten człowiek powie może zniweczyć całą moją pracę ” – zauważy PR-owiec sceptyk. I ma rację!
Takie sytuacje są jednak częścią tego zawodu. Trzeba umieć sobie z nimi radzić. Na każdej płaszczyźnie. Od emocji po warsztat. Błąd dziennikarza może wiele kosztować firmę/klienta, ale nie oznacza końca świata. Będą kolejne wydania, kolejne teksty, kolejne materiały. Budowanie relacja z dziennikarzem czy konkretnym medium to dyscyplina długodystansowa. W dodatku często zamiast nordic walking przypomina pięciobój nowoczesny. Wizerunek firmy/klienta można uratować, a błąd dziennikarza przekuć w sukces. Paradoksalnie łatwo w oparciu o taką wpadkę zbudować długotrwałą relację z przedstawicielem mediów.
Jak wygasić konflikt z mediami?
Jak rozmawiać z dziennikarzem, który popełnił błąd?
Co zrobić by pozwolić zachować twarz dziennikarzowi i uratować wizerunek firmy/klienta?
Co zrobić by wpadka dziennikarza stała się PR-owym sukcesem?
Dowiedz się na szkoleniu “Dziennikarz Twój przyjaciel – jak skutecznie komunikować do mediów“, już 26 marca w Warszawie.
DZIŚ JEST OSTATNI DZIEŃ ZAPISÓW!
Zapraszam,
Bartosz Sawicki
redaktor naczelny PRoto.pl