niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSilna marka uchroni cię przed kryzysem

Silna marka uchroni cię przed kryzysem

„Marki są czymś w rodzaju polisy ubezpieczeniowej w biznesie” – tak najnowsze wyniki badania najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 realizowanego przez firmę Millward Brown skomentowała Eileen Campbell, prezes firmy.

Marką nr 1 już drugi rok z rzędu jest Apple. Firma odnotowała wzrost wartości o 19 proc. i jest obecnie warta 182,9 mld USD. Wartość IBM-u wzrosła o 15 proc. do 115,9 mld USD, co pozwoliło marce wyprzedzić Google, który spadł tym samym na 3. miejsce w rankingu, osiągając wartość 107,8 mld USD. W okresie poprzedzającym swój debiut giełdowy istniejący na rynku osiem lat Facebook odnotował wzrost o 74 proc., dzięki czemu został marką najszybciej zyskującej na wartości w całym rankingu, przeskakując z miejsca 35. od razu na 19. Jego wartość to obecnie 33,2 mld USD.

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, tegoroczny ranking jest dowodem na to, że „siła najpotężniejszych marek jest zarówno motorem ich wzrostu, jak i niezbędnym wsparciem w trudnych czasach”. W okresie 2006–2012 łączna wartość marek wchodzących w skład rankingu BrandZ Top 100 wzrosła o 66 proc. i wynosi obecnie 2,4 miliardów USD. Campbell zauważa: „Mimo długiego już okresu napięć gospodarczych, niestabilności politycznej i klęsk żywiołowych, co niekorzystnie oddziaływało na marki w wielu kategoriach, wartość wiodących światowych marek nieustannie rośnie, pozwalając firmom w wielu branżach nie tylko utrzymywać, ale i rozwijać działalność”. Raport odzwierciedla też postępy gospodarcze na kontynencie afrykańskim – na liście pojawiła się pierwsza tamtejsza marka, operator komórkowy MTN z RPA (miejsce 88., wartość 9,2 mld USD). Co ciekawe, wynika z niego, że markom sukces zapewnia obecność kobiet. 77 proc. marek zaklasyfikowanych do BrandZ Top 100 należy do firm, które mają w swoich zarządach kobiety.

Siódma już analiza Millward Brown opiera się na danych finansowych, danych rynkowych oraz konsumenckich wskaźnikach wartości marek. Pełny ranking można pobrać tutaj.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj