Gala Finałowa VII edycji Superbrands zgromadziła przedstawicieli wielu najsilniejszych marek biznesowych i konsumenckich, którzy odebrali statuetki Superbrands i Business Superbrands. Po raz pierwszy przyznano także nagrody Created in Poland Superbrands dla marek, które są wytworem polskiej myśli brandingowej. Nagroda honorowa Superbrands trafiła do Andrzeja Wajdy.
Wśród nagrodzonych tytułem Created in Poland Superbrands znalazło się 21 marek: AA Cosmetics, Apart, ATLANTIC, Atlas, Barlinek, Biedronka, Cisowianka, Felix, Getin, Kazar, Krasnystaw, LOTTO, Loyd Tea, Lux Med, MK Cafe, Multikino, Noble Bank, Pracuj.pl, Simple, Warta, Topex.
Statuetki Superbrands i Business Superbrands odebrali: 3M, AA Cosmetics, Apart, Atlas, Biedronka, Bosch, Cisowianka, Fervex, Hyatt Regency, Lidl, Lotos, Lotto, Multikino, Orange, Playstation, Poznań, PWC, Radio PiN, Radio ZET, Rossmann, Siemens, Simple, Tesco, TUI, Twój STYL, Warta, Wprost.
Nagrodę honorową w uznaniu za „tworzenie ikon, swoistych marek, w których wszyscy się odnajdujemy i przez które my, Polacy, jesteśmy rozpoznawani na całym świecie oraz za odwagę do rozrachunku z mitami narodowej wyobraźni” odebrał reżyser Andrzej Wajda. Odczytano także laudację przygotowaną przez prof. Magdalenę Środę.
Nagrodę Culture.pl Superbrands odebrał Tomasz Stańko, trębacz i kompozytor muzyki jazzowej, teatralnej i filmowej. W uzasadnieniu kapituły czytamy: „to jeden z najwybitniejszych i twórczych trębaczy jazzowych, którego niepowtarzalne dźwięki trąbki brzmią w najbardziej prestiżowych i wypełnionych po brzegi salach koncertowych świata. Zaświatowej klasy kunszt i bezkompromisowe podejście do muzyki, za niezwykle trafne dobieranie młodych muzyków do kolejnych składów.
Nominacji do ustanowionej przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands Polska nagrody dokonali eksperci IAM oraz dyrektorzy Instytutów Kultury Polskiej, a w kapitule zasiedli redaktorzy tygodników opiniotwórczych: Zdzisław Pietrasik (Polityka), Marta Strzelecka (Wprost), Piotr Bratkowski (Newsweek), Monika Brzywczy (Przekrój) i Piotr Mucharski (Tygodnik Powszechny) oraz dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza Paweł Potoroczyn i przewodniczący Rady Marek Superbrands, Krzysztof Najder.
Organizatorem i wyłącznym przedstawicielem The Superbrands Ltd. w Polsce jest agencja New Communications. Partnerami strategicznymi tegorocznej edycji byli: Stratosfera, GfK Polonia, Dragon Rouge, Polish National Sales Awards, Instytut Adama Mickiewicza, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA, partnerami technologicznymi są: RedExperts oraz Uczestnicy.pl, natomiast partnerami medialnymi są: ThinkTank, PRoto.pl, Mediarun oraz Radio PiN.
The Superbrands Ltd. to działająca w 85 krajach świata organizacja nagradzająca sukcesy marek, które odznaczają się wyjątkowo silnym wizerunkiem. Statuetki i dyplomy tegorocznej, siódmej edycji zostały przyznane głosami członków Rady Marek oraz na podstawie badania konsumenckiego na niespotykanej dotychczas w Polsce próbie – liczącej aż 15 000 respondentów. Przy ocenie pod uwagę brane były m.in.: wysoka rozpoznawalność marki i dobry wizerunek zarówno wśród konsumentów, jak i w ocenie ekspertów.